11 Temmuz 2014 Cuma

6. gün Tarsus - Adana

Tarsus gezintisini Mert'in kuzeni Kerim'in katılmasıyla 3 motorla yaptık. Abi Çağdaş'ta yancı olarak bize katıldı.  Şehrin üst tarafındaki Berdan barajını gezdik. Şelale diye gittik ama ufak bir eksiği var, doğru düzgün bir su akmıyor. Beynelmilel filmi Tarsus'un tarihi evlerinin olduğu bölgede çekilmiş. Burada gezinirken Papazın kuyusu ve incil yazarlarının dördününde resminin bulunduğu kiliseye uğradık. Eve dönüp Çağdaş abiyi bıraktıktan sonra üçüncü ilimiz Adana'ya giriş yaptık. Şeyhmuz ustada Adana kebap denememizi yaptık. Bu yörede ana yemek yanında 5 6 çeşit meze olması şart gibi birşey. Ayranlar ise bakır tasta geliyor ve küçük kepçelerle içiyorsunuz. Çukurova Üniversitesi bahçesinden Seyhan barajını seyretmek öğrencilerin boş zamanlarında vazgeçilmeziymiş . Mavinin tonu turkuaza yakın hoş bir manzara sunuyor. Şehrin içinden geçen Seyhan nehri üzerindeki Taşköprü ve arka fonda görünen büyük Sabancı Camisi merkezin klasik manzarasını oluşturuyor. Halk Seyhan kenarına akmış. Aynı sahil kenarındaki yerlerin havası var. Bizde gerekeni yapıp kendimize yer edindik. Göl kenarında turlarken chopper motorla dolaşan bir kız görmek bizi bir hayli şaşırttı. Merkezde Yılmaz Güney'in balmumu heykelinin de olduğu sinema müzesine son anda yetiştik. Film afişleri eski sinema aletlerinin bulunduğu iki katlı tarihi ahşap evlerden birine kurulmuş. Tren garının gece ışıklandırmasını fotoğrafladıktan sonra
Taş mekan adında bir kafede dinlenmeye koyulduk. Mekanın sahibi amca ile muhabbet ederken bizden daha fazla Kaş mekanı bildiğinin farkına vardık. Gecenin sonunda gezimizin ilk kazasını yapmış olduk. Mert'in motorun arkasına ufak bir dokunuş gerçekleşti. Düşme kalkma hiç bir şey olmadı. Bizim arka sinyalin biri kırılırken vuran albeanın tamponu kırıldı. Böylece motorlarımızın sağlamlık testini başarıyla geçmiş olduk. Gece göl kenarında çadır kurma düşüncesini polislere paylaşınca bizi korkutma amaçlı bütün senaryoları yazıp öğretmen evinin yolunu tarif ettiler. Bizde polisleri kırmayıp öğretmen evinde geceyi tamamladık.